Etusivulle

Lehdistötiedote 19.9.2017 – Käteisen saanti paranee kiihtyvällä vauhdilla

Nosto-käteisautomaatit Cityconin omistamiin kauppakeskuksiin.

Nosto -käteisautomaattiverkostoa hallinnoiva Nokas CMS Oy on solminut Citycon Oyj:n kanssa kaikkia sen Suomessa omistamia kauppakeskuksia kattavan yhteistyösopimuksen. Sopimus on 3-vuotinen.

– ”Käteisen rahan saanti luotettavasti ja nopeasti on kauppakeskuksissamme toimivien yritysten kannalta erittäin tärkeää, sillä käteisen käyttö maksuvälineenä on edelleen merkittävässä osassa. Saamamme palautteiden ja yhteydenottojen perusteella, niin kauppiaat kuin asiakkaatkin kokevat käteisen nostamismahdollisuuden etenkin lähellä sen käyttöpaikkaa olennaiseksi osaksi palvelua.”, sanoo Cityconin vuokrausjohtaja Jussi Vyyryläinen.

Nokas CMS:n kehitysjohtaja Risto Lepo allekirjoittaa Cityconin näkemyksen täysin ja jatkaa: ”Koko toimintamme perustuu käteisen rahan tarjonnalle helposti ja turvallisesti juuri siellä, missä sitä tarvitaan. Riippumattomana palveluntarjoajana meidän on helppo taata sen saanti ympäri Suomea, lisäämättä rasitteita kauppiaille tai uhkatekijöitä henkilökunnalle. Tämä koskee myös niitä alueita, joilta automaattiverkostoa on karsittu”.

Cityconin kauppakeskuksiin asennettavat Nosto-käteisautomaatit ovat kustannuksiltaan yhdenvertaisia muihin käteisautomaatteihin verrattuna. Kuluttajalle ei aiheudu lisäkuluja automaatin käytöstä. Automaatit toimivat kaikkien pankkien korteilla ja niistä saa tuttujen 20 €:n ja 50 €:n setelien lisäksi asiakkaiden toivomusten mukaisesti myös 10 €:n seteleitä. Automaatteja asennetaan aina Helsingistä Rovaniemelle saakka. Asennukset alkavat lokakuussa Espoon Iso Omenasta, jota seuraavat IsoKarhu Porissa ja Koskikeskus Tampereella. Kaikkien automaattien asennusten on suunniteltu valmistuvan kesäkuun 2018 alkuun mennessä.

Yhteistyön perustana on Finanssivalvonnan pankeille antama uusi käteisnostotapahtumia koskeva ohjeistus. Uusi ohjeistus on mahdollistanut käteisautomaattimarkkinoille tulon uusille toimijoille vuoden 2017 alusta. Sen mukaan pankin on määritettävä koko EU:n kattava hinnoittelu asiakkaan käteisnostoille. Kustannus asiakkaalle on riippumaton siitä, missä tai miltä käteisautomaatilta asiakas rahaa nostaa.

Citycon Oyj (Nasdaq Helsinki: CTY1S) on päivittäistavaravetoisten, kaupungeissa sijaitsevien kauppakeskusten johtava omistaja, kehittäjä ja hallinnoija Pohjoismaissa ja Baltiassa. Yhtiön hallinnoiman kiinteistöomaisuuden arvo on yhteensä 5 miljardia euroa ja sen osakkeiden markkina-arvo on 2 miljardia euroa. Lisätietoa Cityconista: www.citycon.fi

Nokas CMS Oy on osa pohjoismaista Nokas-konsernia, joka on Skandinavian suurin turvallisuus- ja käteishuoltoalan yritys ja rahankäsittelypalveluiden markkinajohtaja Norjassa, Ruotsissa ja Tanskassa. Lisäksi konserni toimii Suomessa, Saksassa ja Alankomaissa. Yhtiö on toimivan johdon ja sijoittajien omistama.

Lisätietoja:

Citycon Oyj, vuokrausjohtaja Jussi Vyyryläinen, jussi.vyyrylainen@citycon.com, 020 766 4500

Nokas CMS Oy, kehitysjohtaja Risto Lepo, risto.lepo@nokas.fi, +358 40 544 2247